Jak zdobyć więcej Followers na Instagram?

Jak zdobyć więcej Followers na Instagram?

Jak zdobyć więcej obserwujących w mediach społecznościowych? Oto odpowiedź! 


Jaka jest liczba Twoich obserwatorów w mediach społecznościowych??

Czy Ci się to podoba, czy nie, ludzie patrzą na liczby.

Inni użytkownicy biorą pod uwagę Twoje liczby, decydując, czy powinni Cię śledzić, czy nie.

Influencerzy, znane marki, firmy, przyglądają się Twoim liczbom, aby określić, czy warto z Tobą współpracować.

Prawdopodobnie Ty też patrzysz na swoje liczby, aby określić, czy odnosisz sukcesy jako marka..?


Mimo, że wysoka liczba niekoniecznie odzwierciedla jakość Twojej marki lub treści, liczby mają znaczenie.

Jak więc zwiększyć liczbę obserwujących?

To pytanie za milion dolarów, na które każdy chce znać odpowiedź! Więc dzisiaj, my, 4like.pl

odpowiemy Wam na to!


Dlaczego tak trudno jest budować Followers na Intagram??


Zwykle jest jedna ważna rada, której większość marketerów udzieli, gdy ktoś zapyta: „Jak zdobyć więcej obserwujących w mediach społecznościowych"?

To jest to: stwórz więcej treści!

Treść to świetny sposób na zwiększenie wpływu na media społecznościowe, ale nie jest to doskonała strategia.

Jeśli chodzi o treści, odbiorcy społecznościowi mogą być zmienni. Jeśli nie publikujesz dokładnie tego, czego chcą, prawdopodobnie nie będą się z Tobą kontaktować.


Ale jeśli to wszystko sprowadzisz, te kategorie treści pozostawiają tylko dwie opcje:


  • Możesz mówić o sobie, co sprawia, że ​​jesteś tym, co Rutgers nazywa „Meformer”.
  • Lub możesz udostępniać informacje, które przynoszą korzyści innym, co czyni Cię „Informer”

Twoja marka ma na celu autopromocję lub odwzajemnienie się społeczności.

Czy możesz zgadnąć, który z nich jest najbardziej skuteczny w rozwoju mediów społecznościowych w dłuższej perspektywie?

Tak, dobrze zgadłeś. Informowanie jest długoterminowym zwycięzcą.


Dzieje się tak dlatego, że obecnie większość ludzi (zwłaszcza młodsi użytkownicy serwisów społecznościowych) chce wartości od marek, które mają tysiące lub miliony followers'ów!

Nie podążają za marką, więc przez cały dzień mogą obserwować promocje. Są w tym, ponieważ wierzą w to, co ma do zaoferowania marka.

Więc co to mówi o zdobywaniu większej liczby obserwujących?

Oznacza to, że nie chodzi o rodzaj tworzonych treści. Chodzi o to, kim jesteś jako marka.

Musisz rozwijać społeczność w sposób, który mówi: „Hej, jesteśmy godni zaufania i niezawodni”!

Nie oznacza to jednak polegania wyłącznie na ruchu organicznym.

Oto jak zbudować autentyczne media społecznościowe, stosując strategie, które faktycznie działają:


1. Spraw, aby Twoja marka była godna naśladowania!


Dzisiaj ludzie chcą znaleźć znaczenie marek, które śledzą.

Nie wystarczy mieć krzykliwe reklamy lub mnóstwo treści. Jeśli masz nieautentyczne lub marne podejście do marketingu, nie zajdziesz daleko.

Na przykład milenialsi to jedni z najbardziej lojalnych obserwatorów, jakich możesz zdobyć, ale mogą też stanowić trudny „chwyt”.

Milenialsi zwykle podążają za markami, które mają jakiś wpływ społeczny.


W badaniu przeprowadzonym przez firmę Nielson z 2015 r. 73% ankietowanych millenialsów wskazało, że byliby skłonni wydać więcej na produkt, gdyby pochodził od zrównoważonej marki.

Ponadto 81% oczekiwało, że ich ulubione marki będą odpowiedzialne społecznie.

Kiedy Sprout Socials opublikował raport „Championing Change in the Age of Social Media”, okazało się, że większość użytkowników mediów społecznościowych chciała, aby marki wypowiadały się w kwestiach społecznych i politycznych.

Więc co to oznacza dla Ciebie?

Na początek oznacza to po prostu, że jeśli chcesz wywrzeć wpływ na młodszą widownię, musisz znaleźć sposób na zaangażowanie się z nią na ich poziomie mentalnym.

To, czy oznacza to tweetowanie u kongresmena, czy nie, zależy wyłącznie od Ciebie!

Ale zaczniej budować wizerunek marki, która mówi "dbam sam o siebie"!


2. Śledź inne marki, wpływowe osoby i użytkowników.


Jako praktyczny krok, dobrym punktem wyjścia jest podążanie za innymi markami świadomymi społecznie.


Chcesz jednak uniknąć całej gry „followers / unfollowers" ? Nie chcesz obserwować ludzi tylko po to, aby z powrotem otrzymać obserwację, a następnie przestać ich obserwować.

Jest to dość oczywiste, jeżeli widzisz nieproporcjonalnie wysoką liczbę w sekcji „Followers” przy mniejszej liczbie obserwujących.

Cały sens zwiększania liczby obserwujących w mediach społecznościowych polega na tym, aby zaangażować prawdziwych, autentycznych ludzi do Twojej marki.

Więc nie chcesz po prostu subskrybować wielu marek bez celu.

Zamiast tego podziel wyszukiwanie użytkowników na trzy odrębne kategorie:


  • Ludzie których znasz
  • Ludzi, których w pewnym sensie znasz
  • Osoby, które prawdopodobnie powinieneś znać

Większość serwisów społecznościowych zawiera rekomendacje dla osób, które możesz znać, lub marek, które mogą Cię zainteresować na podstawie tego, kogo już obserwujesz.


Algorytm Twittera jest zwykle całkiem dobry w znajdowaniu użytkowników, którzy mogą się z Tobą skontaktować, więc korzystaj z tej funkcji zawsze, gdy jesteś na swoim koncie.

Na przykład może polecić inne konta, które powinieneś obserwować na podstawie własnych tweetów:

Gdy otrzymasz takie rekomendacje, postępuj zgodnie z nimi.

Ale potem wyślij krótką wiadomość do kilku obserwowanych osób (nie musisz wysyłać wiadomości do wszystkich, po prostu wybierz kilka).

Przywitaj się, daj im znać, dlaczego śledziłeś i zacznij tworzyć relacje z tym influencerem.

Dzięki temu zyskasz pewną wiarygodność wśród ich odbiorców, gdy będziesz zdobywać nowych odbiorców.

Możesz także użyć narzędzia takiego jak Tweepi (na Twitterze), aby zobaczyć sugerowanych obserwujących, którzy mogą znajdować się w Twojej sterówce.

Przyjrzy się Twojej aktywności społecznościowej i obecnym obserwatorom, a następnie zaproponuje działania do podjęcia.


Skorzystaj ze wszystkich dostępnych zasobów, aby znaleźć inne, świadome społecznie marki, które możesz śledzić!


3. Prześlij dalej lub udostępnij treści innej marki.


W większości przypadków publikowane treści powinny być oryginalne.

Chociaż nie jestem tutaj, aby rozmawiać o treści, muszę wspomnieć, że potrzebujesz postów. Jak więc je zdobyć, nie spędzając godzin na tworzeniu treści!


Od czasu do czasu możesz oczywiście publikować ponownie i udostępniać treści od innych wpływowych osób, których cenisz.

Powodem, dla którego to działa w celu budowania grona odbiorców, jest to, że współtworzysz relacje z każdym, kogo udostępniasz!


W większości przypadków Twój „udział” pojawia się na ich stronie w mediach społecznościowych.

Uświadamia im Ciebie i daje możliwość nawiązania z nimi kontaktu.

Ponownie, jest to długa droga do zdobycia grona obserwujących i nie ma gwarancji, że każdy udostępniony wpis z powodzeniem zdobędzie nowych obserwatorów.

Ale pomoże Ci to budować relacje z innymi wpływowymi osobami podczas zliczania postów.


4. Opublikuj swoje treści społecznościowe.


Chcesz ułatwić ludziom znajdowanie Twoich treści społecznościowych?

Jeśli ludzie nie mogą Cię znaleźć, nie mogą Cię śledzić!


Jednym ze sposobów na zwiększenie widoczności treści jest skorzystanie z promocji krzyżowych we wszystkich kanałach społecznościowych.


5. Zacznij odpowiadać na typowe pytania!


Innym sposobem aktywnego angażowania użytkowników jest odpowiadanie na pytania zamiast publikowania treści.

Można to zrobić na wiele sposobów!


Jeśli są marki, które nie odpowiadają na pytania, na które znasz odpowiedzi, dlaczego nie zostawić komentarza na stronie swojej firmy?

Często dostaję komentarze na moich własnych stronach, na które nie zawsze mogę odpowiedzieć z powodu ograniczeń czasowych, ale czasami widzę, jak ludzie reagują!