Łącząc się ze światem
Internet stal się taka samą częścią naszego życia, jak telewizor czy samochód. Choć komputery nie są tak szeroko rozpowszechnione jak one, Internet wywiera ogromny wpływ na sposoby komunikacji i prowadzenia interesów. Wpływa także na typ rozrywek
łącznie z grami. Chociaż gry w sieciach LAN są bardziej „społeczne”, też mają pewne ograniczenia. Jednym z nich jest dopuszczalna liczba uczestników rozgrywki. Quake III: Arena na przykład zezwala na grę maksymalnie 64 zawodnikom, a symulator Microprose B-17 II ogranicza tę liczbę do 32. Gry, w jakie można zagrać poprzez Internet, to jednak nie tylko te ograniczone liczbowo (jak Quake III: Arena). W sieci znajdziemy bowiem również gry innego rodzaju. Są to więc rozgrywki masowe, takie jak Everquest czy Ultima Online, tekstowe typu MUD (Multiuser Dungeons), aż po gry zespołowe na przykład Tribes. Do popularnych można zaliczyć również gry karciane czy szachy. Jedną z najbardziej interesujących rozgrywek tego typu był przeprowadzony niedawno pojedynek Kasparow kontra reszta świata. Kasparow rozgrywał partię przeciwko graczom połączonym poprzez Internet. Przeciwnicy mistrza proponowali różne ruchy strategie, a wykonywany był zawsze ten ruch, który zdobył największą liczbę głosów. W taki sposób Internet zawirował wokół jednej z najstarszych gier świata. Jednak aby zagrać poprzez Internet trzeba się z nim połączyć. Aby odbyło się to bezproblemowo łącze musi być dobrej jakości. O tym właśnie będziemy mówić w tym rozdziale.