Usługi w sieci
W sieci istnieje wiele witryn pełniących rolę „swatów”. Wiele z nich daje również bezpośredni dostęp do gier. Do tej grupy można zaliczyć witrynę Internet Gaming Zone (określaną zwykle „Zone”) należącą do korporacji Microsoft. Witryna udostępnia grę Fighter Ace, masowy symulator lotniczy. Korzystanie z gier na niektórych serwerach, takich jak HEAT.NET czy Mpath jest płatne, choć usługa kojarzenia graczy jest wolna od opłat. Dochody uzyskiwane przez te witryny pochodzą od użytkowników gier oraz reklam. Kolejną formą są witryny, na które dostęp uzyskuje się po dokonaniu jednorazowej wpłaty. Nie są to usługi dla graczy w tradycyjnym znaczeniu, jednak pozwalają odnajdywać serwery, na których odbywają się rozgrywki w naszej ulubionej grze. Najstarszym serwerem tego typu jest Kali. Początkowo był on tworzony jedynie na potrzeby graczy podłączonych do sieci LAN, wykorzystujących protokół IPX do łączenia z Internetem, który z kolei posługuje się wyłącznie protokołem TCP/IP. Było to więc swego rodzaju narzędzie „tłumaczące”. Kali został jednakże znacznie rozbudowany i wykonuje obecnie zadania kojarzenia graczy. Ostatnio uruchomiony serwis GameSpy, bazujący na protokole TCP/IP, przejął jednak dużą część użytkowników. Serwis ten ma bardzo przejrzysty interfejs, a ponadto umożliwia użytkownikom dowolne definiowanie filtrów precyzujących kryteria poszukiwania serwera lub typu gry.