Gry towarzyskie

Oto jak wygląda typowa noc piątkowa w domu Case’ów: odgłosy eksplozji, strzałów, dzikie okrzyki i wrzaski emanują ze spokojnego na co dzień domu. A wszystko tak głośno i donośnie, że miejscowy policjant nie odważyłby się zbliżyć do drzwi nie mając za plecami oddziału SWAT. Toczy się „LAN party”. Lokalnie tworzone sieci mają zwykle od czterech do siedmiu komputerów. Najcięższe zaś rozgrywki rozpoczynają się w piątkowy wieczór, a kończą w sobotę o wczesnych godzinach porannych. Szybko można się przekonać, że rozgrywki w sieci lokalnej LAN są bardziej wciągające niż poprzez Internet. Gra w sieci Web ma bowiem cechy anonimowości, nawet gdy uczestniczymy w niej wraz z kumplem. O wiele bardziej satysfakcjonujące jest pokonanie przyjaciela, który wcześniej „dołożył” nam. Zebranie uczestników również nastręcza mniej kłopotów, gdyż z racji przebywania w sąsiedztwie łatwo jest wszystko skoordynować. Rozgrywki LAN wymagają sieci lokalnej do połączenia kilku komputerów – na podobieństwo w sieci firmowej. Wykorzystując komputery pracujące pod kontrolą systemu Windows 98 możemy taką sieć zbudować nadspodziewanie łatwo. Nie każdy oczywiście posiada kilka komputerów, ale zdarzają się tacy, którzy mają ich więcej niż jeden. Wykorzystanie sieci lokalnych przez gry miało swój początek wraz z pojawieniem się symulacji lotniczej Falcon 3.0. Jeśli nikt z uczestników nie mieszka w odpowiednio dużym domu, zawsze na weekend można wynająć salę balową. W tym rozdziale przyjrzymy się technologiom umożliwiającym budowę domowej sieci.